تبلیغات
فروش قطعات ، مشاوره و نصب آسانسور - آسانسور خام

آسانسور خام

تاریخ:دوشنبه 12 تیر 1391-07:00

آسانسور خام، در دماغه مارمولک

A Crude life system

Kilcobben

کشورهایی که در محدوده جغرافیایی آبی قرار دارند، حمل و نقل و تجارت دریایی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد و توجه به مسائل و مشکلات حمل و نقل و دریا از سالهای دور در مدیریت و برنامه ریزی این کشورها از جایگاه خاصی برخوردار بوده است.

در دو سه سده اخیر، دریانوردان کشتی های تجاری و سرنشینان قایق ها که گرفتار طوفان و حوادث غیر مطرقبه میشدند، به جهت نبودن امکانات ارتباطی با ساحل و عدم امکان اعزام گروهای نجات، بسیاری در این حوادث جان خود را از دست می دادند.

در سالهای 1867 تا 1961 با استقرار قایق های (Lifeboats) نجات در Cadgwith در جنوب انگلستان، عده ی زیادی از این حوادث دیدگان با کمک قایق های نجات از مهلکه جان سالم بدر بردند.

محل استقرار این قایق ها در امتداد شرقی ساحل و در چند مایلی دماغه مارمولک بوده است.

محل احداث تاسیسات در دماغه مارمولک(آسانسور دماغه مارمولک)

تا اینکه در سالهای 1959 تا 1961 تاسیسات
جدیدی برای استقرار این گروه در منطقه ی (دماغه مارمولک) احداث نمودند و توسط شرکت
Kilcobben یک خط خصوصی حمل و نقل مردان نجات قایق در قالب سیستم آسانسور
خام (آسانسور
دماغه مارمولک) از بالای صخره به عمق جداره
سنگی ساحل خروشان برای امداد و نجات صدمه دیدگان حوادث دریایی راه اندازی شد.


طراحی سیستم آسانسور خام توسط Austin و
Mc'Clean برای نصب در دماغه مارمولک در
منطقه
(Bournemouth) انجام شده است.


ساخت تجهیزات آسانسور خام که از مهندسی انتقال انرژی با چرخ
دنده بهره می برد، با استفاده از چرخهای دو قلو به قطر 52 سانتیمتر و استفاده از
سیم بکسل قطر 13 با سرعت 0.54m/s می توانست
فاصله پر شیب و خطرناک به عمق دماغه مارمولک را که از شیب تند با زاویه
38
درجه به سمت پائین را طی کند.



آسانسور دماغه مارمولک


ساخت این تجهیزات در شرایط بسیار سخت و دشوار انجام گردید.


و در 7 جولای 1961 ایستگاه نجات قایق در دماغه مارمولک و آسانسور خام
توسط دوک ادینبورگ که در آن زمان عضو موسسه ملی سلطنتی بود، گشایش
یافت.


البته سیستم آسانسور خام در سال 1995 باز ساری و به روز رسانی
شده است.




نوع مطلب : اخبار  طراحی مهندسی